company logo

Υλοποίηση Ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Δευτέρα, 26 Νοέμβριος 2012 23:57
ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ COMENIUS 2012 (2012-1-BG1-COMO6-070012) ΑΠΟ 19-11-2012 ΕΩΣ 22-11-2012

 

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρώτο στάδιο του διετούς προγράμματος Comenius με τίτλο «Ας βρούμε ένα τρόπο να γνωρίσει ο ένας τον άλλο».

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 19-11-2012
Άφιξη των επισκεπτών από Βουλγαρία και Τουρκία στα ξενοδοχεία τους. Καλωσόρισμα και πρώτη ενημέρωση για τις δράσεις που θα ακολουθήσουν. Συντονισμός υπευθύνων και συνοδών μαθητών.

ΤΡΙΤΗ 20-11-2012
09:00- 11:00 Άφιξη επισκεπτών στο χώρο του σχολείου. Καλωσόρισμα των μαθητών και πρώτη γνωριμία. Ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικών παρουσίασαν με τη μορφή powerpoint την πόλη τους και το έργο του κάθε σχολείου, με σκοπό την πολύτιμη ανταλλαγή απόψεων, εμπειριών και ιδεών γύρω από την ενασχόληση με την τέχνη και την παράλληλη εκπαίδευση του ατόμου με αυτήν. Γνωρίζοντας τον τόπο καταγωγής του καθενός, τις πολιτισμικές του καταβολές, τα ήθη και έθιμα του τόπου του, τις διατροφικές του συνήθειες καθώς και το σχολείο που φοιτά καθημερινά σε αυτό διαμορφώνεται μία πρώτη εικόνα για τον «γείτονα», τα παιδιά μπορούν να συνθέσουν μέρος του παζλ της ταυτότητάς του «άλλου».
Σημειώνεται ότι καθ' όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης γινόταν παράλληλη μετάφραση και στις τρεις γλώσσες (ελληνικά, βουλγάρικα και τούρκικα).
11:00- 13:00- Κοινή συμμετοχή των παιδιών σε μικτές ομάδες (και από τα τέσσερα σχολεία) σε εργαστήρια του σχολείου μας. Εσκεμμένα δεν τοποθετήθηκαν μεταφραστές στα εργαστήρια ούτως ώστε τα ίδια τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί να ανακαλύψουν από μόνοι τους τρόπους επικοινωνίας, λεκτικούς και μη λεκτικούς, για να μπορέσουν να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν. Η διαδικασία αυτή παρόλο που μπορεί ενδεχομένως στην αρχή να προκάλεσε μία μικρή αμηχανία δεν ήταν ανασταλτική για τη μεταξύ τους γνωριμία. Μέσω των εργαστηριών και της ανάγκης τους να επικοινωνήσουν βρήκαν κοινές συνιστώσες και δίαυλους διαντίδρασης. Αξίζει να αναφερθεί ότι πέραν της μη λεκτικής επικοινωνίας, χρησιμοποιήθηκαν και τρίτες, ουδέτερες, γλώσσες για την συνεννόησή μας όπως είναι τα αγγλικά και τα πομάκικα.

Αναλυτικά:
Εργαστήριο κεραμικής:
Η ομάδα του εργαστηρίου κεραμικής αφού έγινε μία πρώτη γνωριμία μεταξύ των μελών, επέλεξε ο καθένας τι θα έκανε. Λειτουργούσαν παράλληλα δύο δράσεις: (α) σχεδιασμός του πορτραίτου του διπλανού του καθενός και μεταφορά του σχεδίου σε πιάτο και (β) σχεδιασμός του πορτραίτου του διπλανού σε φύλλο πηλού. Κοιτώντας τα παιδιά τον διπλανό τους μετέφεραν την εικόνα του σε χαρτί ή αντίστοιχα σε πηλό. Όπως είναι λογικό, η διαδικασία ήταν αρκετά διασκεδαστική καθώς τα παιδιά έπρεπε να αποδώσουν όσο καλύτερα μπορούσαν αυτό που έβλεπαν δίνοντας οδηγίες στο «μοντέλο» τους όπως «κοίτα από εδώ», «άνοιξε τα μάτια σου», «γύρισε στο πλάι να δω πώς είναι η μύτη σου» κ.ο.κ. Στο τέλος και αφού όσοι επέλεξαν τη μεταφορά του σχεδίου σε πιάτο, το έβαψαν με χρώματα κεραμικής, έγραψαν στον πηλό και στο πιάτο το όνομά τους και το όνομα του παιδιού που επέλεξαν να ζωγραφίσουν. Η διαδικασία είχε αρκετό ενδιαφέρον καθώς υπήρχε αλληλεπίδραση και μεταξύ των καθηγητών που ενώ στην αρχή είχαν τον ρόλο του παρατηρητή στη συνέχεια θέλησαν και οι ίδιοι να συμμετέχουν βοηθώντας είτε κάποιο ζευγάρι μαθητών είτε επιχειρώντας να φτιάξουν και αυτή το πορτραίτο των συναδέρφων τους.

Εργαστήριο Μαγειρικής:
Η ομάδα του εργαστηρίου μαγειρικής ως δράση είχε την παρασκευή ενός τοπικού γλυκίσματος της περιοχής, το οποίο ενδεχομένως να συνηθίζεται και στις γείτονες χώρες με κάποιες παραλλαγές: το γλυκό του κουταλιού καρότο. Επιλέχθηκε γι' αυτό το λόγο, προκειμένου τα παιδιά να εντοπίσουν τις ομοιότητες και διαφορές στην παρασκευή του γλυκού ούτως ώστε να συζητήσουν μεταξύ τους για τις διάφορες παραλλαγές και να επιχειρήσουν να ανταλλάξουν και συνταγές. Η συνταγή του γλυκού υπήρχε και στις τρεις γλώσσες με την παράλληλη χρήση και των αντίστοιχων εικονιδίων σε κάθε βήμα. Όλη η ομάδα καθάρισε και έπλυνε τα καρότα, τα τοποθέτησαν στην κατσαρόλα, ετοίμασαν το σιρόπι και τοποθέτησαν το γλυκό σε βαζάκια, όπου επιμελήθηκαν και τη διακόσμηση τους. Με τη λήξη του εργαστηρίου μοιράστηκαν βαζάκια με το γλυκό σε κάθε μαθητή και των τεσσάρων σχολείων.

Εργαστήριο Κηπουρικής:
Στο εργαστήρι κηπουρικής τα παιδιά επισκέφτηκαν το θερμοκήπιο του σχολείου. Εκεί έβαλαν σε γλαστράκια χώμα, φύτεψαν σε κάθε γλάστρα πανσέδες και κυκλάμινα και στόλισαν τη γλάστρα με νάιλον και κορδέλες. Με τη λήξη του εργαστηρίου είχαν ετοιμάσει από ένα γλαστράκι για κάθε παιδί των τεσσάρων σχολείων.

13:30- Ξεκούραση μαθητών και συντονισμός υπευθύνων
14:00- 16:30 ? Μεσημεριανό γεύμα σε εστιατόριο της Ξάνθης
17:00- Επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Ξάνθης.
Τα παιδιά πρώτα παρακολούθησαν την παρουσίαση του μουσείου από τον υπεύθυνό του, με την παράλληλη μετάφραση της ομιλίας του στα βουλγάρικα και στα τούρκικα. Αφού δόθηκαν οι πρώτες πληροφορίες για το μουσείο και κάποιες κατευθύνσεις για τα εκθέματα, οι επισκέπτες ήταν ελεύθεροι να περιηγηθούν στο μουσείο, το οποίο είναι ένα παλιό αρχοντικό της πόλης, το οποίο έχει διαμορφωθεί κατάλληλα.

18:00- Επίσκεψη στη Δημοτική Πινακοθήκη Ξάνθης
Τα παιδιά αμέσως μετά το λαογραφικό μουσείο επισκέφτηκαν τη Δημοτική Πινακοθήκη, η οποία ήταν πολύ κοντά σε απόσταση. Αφού παρακολούθησαν μια πολύ σύντομη παρουσίαση από τη ξεναγό, παρακολούθησαν τα εκθέματα του μουσείου. Εντύπωση έκανε το γεγονός ότι υπήρχαν και εκθέματα ενός Βούλγαρου ζωγράφου, ο οποίος κατάγεται από την πόλη τους. Σημαντική εντύπωση τους προκάλεσε η σκοτεινή αίθουσα του μουσείου που εκθέτει έργα που συνδυάζουν τη γλυπτική και την εκμετάλλευση του φωτός προκειμένου να δημιουργήσουν τέχνη με τη βοήθεια των σκιών.
20:00 Λήξη ημερήσιων εκδηλώσεων και επιστροφή στα ξενοδοχεία.

Τετάρτη 21-11-2012
09:30-15:30- Επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο Αβδήρων και στα αρχαία Άβδηρα.
Τα παιδιά παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του μουσείου με θέμα «Φωτιά!», όπου παρουσίαζε τη χρήση της φωτιάς κατά την αρχαιότητα. Παρακολούθησαν μία σχετική ταινία μικρού μήκους, η αφήγηση της οποίας είχε μεταφραστεί εκ των προτέρων στα βουλγάρικα και στα τούρκικα και είχε μοιραστεί σε κάθε ενδιαφερόμενο υπό τη μορφή κειμένου. Μετά τη λήξη του προγράμματος τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο μουσείο. Η ξεναγός τους ενημέρωνε καθώς μεταφερόντουσαν από αίθουσα σε αίθουσα για τα εκθέματα που παρακολουθούσαν και οι μαθητές μπόρεσαν να μάθουν και να δουν μαγειρικά σκεύη, κοσμήματα, εργαλεία υφαντικής, ζυγίσματος και ψαρέματος, ταφικά αναθήματα γνωρίζοντας με αυτόν τον τρόπο την καθημερινότητα των αρχαίων Ελλήνων που κατοικούσαν στην περιοχή. Φεύγοντας από το μουσείο τους μοιράστηκε και αντίστοιχο έντυπο υλικό. Αποχωρώντας από το μουσείο μεταφέρθηκαν στην αρχαία πόλη των Αβδήρων όπου και εκεί περιηγήθηκαν στο χώρο με τη βοήθεια της ξεναγού. Έπειτα επισκέφτηκαν το λιμάνι των Αβδήρων όπου εντόπισαν και τα ίχνη του αρχαίου λιμανιού. Για λίγη ώρα είχαν την ευκαιρία να παίξουν στην παραλία με την άμμο, να μαζέψουν κοχύλια και να δουν από κοντά τη θάλασσα, όπου κάποια παιδιά είχαν δει από κοντά για πρώτη φορά. Επιστρέψαμε στην κοινότητα των Αβδήρων μέσω της παραλιακής οδού, για να έχουν τη χαρά να θαυμάσουν την θάλασσα. Αποβιβαστήκαμε στην ταβέρνα που θα τρώγαμε το μεσημεριανό μας γεύμα (13:00- 15:30).

16:00 ? 20:00- Επίσκεψη στο Λιμένα Θάσου.
Αφού ο καιρός το επέτρεπε, ταξιδέψαμε μέχρι την Κεραμωτή για να πάρουμε το πλοίο για Θάσο. Το ταξίδι με το πλοίο ήταν πολύ όμορφο για όλους. Περιηγηθήκαμε στην πόλη του Λιμένα και καθίσαμε σε μία καφετέρια για καφέ και αναψυκτικό. Μαθητές και εκπαιδευτικοί ήδη είχαν γνωριστεί πολύ καλά μεταξύ τους και είχαν αναπτύξει δεσμούς μεταξύ τους.

20:30- Λήξη ημερήσιων δραστηριοτήτων. Επιστροφή στα ξενοδοχεία.

Πέμπτη 22-11-2012

09:30-10:30- «Παίζοντας με τη σοκολάτα!» εκπαιδευτικό πρόγραμμα γύρω από την τέχνη της σοκολάτας και της παρασκευής της από τον κ. Αρσενίου Στέργιο, ζαχαροπλάστη.
Κατά την αρχική παρουσίαση του κ. Αρσενίου υπήρχε παράλληλη μετάφραση στα βουλγάρικα και στα τούρκικα. Τα παιδιά αφού φόρεσαν τα απαραίτητα προστατευτικά γάντια και σκούφους, έφτιαξαν σοκολάτα μαζί με το ζαχαροπλάστη και δοκίμασαν να φτιάξουν και σοκολάτα με ρόδι και κράνα. Στο τέλος του προγράμματος τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων παρέλαβαν από μία συσκευασία φρέσκιας σοκολάτας που παρασκεύασαν εκείνη την ώρα.
10:30- 12:30- Παράλληλες δράσεις: (α) «Έβρος, Map???, MeriC Nehri, ο ποταμός που μας ενώνει» εκπαιδευτικό πρόγραμμα εμψύχωσης με σκοπό την ανάπτυξη κοινωνικών δεσμών μεταξύ των μαθητών. (β) εργαστήρι κηπουρικής

(α) Στην αρχή του προγράμματος τα παιδιά παρακολούθησαν ένα ολιγόλεπτο βίντεο με τον ποταμό Έβρο και έπειτα έγραψαν τα ονόματά τους σε ένα μεγάλο χαρτί μέτρου διαστάσεων 10Χ2 το οποίο ήταν βαμμένο αναλόγως προκειμένου να αναπαριστά τον ποταμό Έβρο. Εκπαιδευτικοί και μαθητές χρησιμοποιώντας πινέλα και δακτυλομπογιές έγραψαν τα ονόματά τους στο ποτάμι καθώς και αφιερώσεις ο ένας προς τον άλλο. Στη συνέχεια σε μεγάλα τελάρα ζωγραφικής τα παιδιά ζωγράφισαν με μπάλες τα δικά τους έργα σε μικτές ομάδες. Η διαδικασία ήταν πολύ ευχάριστη για όλους καθώς δεν είχαν επιχειρήσει ξανά να ζωγραφίσουν με μπάλες. Έπειτα, επέλεξαν από τον υπολογιστή μία φωτογραφία ενός υπευθύνου του προγράμματος για να τον ζωγραφίσουν σε μεγάλο χαρτί μέτρου. Το πρόσωπο που ζωγράφισαν όλα ήταν η διευθύντρια ενός σχολείου της Βουλγαρίας. Παράλληλα, δύο άλλες ομάδες ετοίμαζαν ένα συλλογικό έργο τέχνης το οποίο απεικόνιζε τις ενωμένες παλάμες των παιδιών το οποίο αργότερα κρεμάστηκε στα δέντρα του σχολείου αφού πρώτα παρουσιάστηκε στο σύνολο των παιδιών. Τέλος, μία ξεχωριστή ομάδα που συμμετείχε στο εργαστήριο κεραμικής ετοίμασαν καλούπια των χεριών τους από γύψο προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για να ετοιμαστεί για την επόμενη επίσκεψή μας στη Βουλγαρία ένα έργο που θα δουλεύεται καθ' όλη τη διάρκεια του διαστήματος μέχρι το επόμενο ταξίδι μας και θα συμβολίζει τη συνεργασία και τη σύμπραξη προς έναν κοινό σκοπό.
(β)Στο εργαστήρι κηπουρικής μια μικτή ομάδα παιδιών μάζεψε ελιές από τα δέντρα προκειμένου να τις επεξεργαστούν αργότερα τα παιδιά του σχολείου μας. Στο ταξίδι μας στη Βουλγαρία και στην Τουρκία θα προσφέρουμε και βαζάκια με ελιές προς βρώση, από αυτές που μάζεψε η ομάδα, τις οποίες ήδη επεξεργάζονται οι μαθητές του σχολείου μας.

12:30- 13:30- Συμπλήρωση του ημερολογίου ταξιδιού και προσφορά αναμνηστικού πακέτου με τα αντικείμενα που έφτιαξαν τα παιδιά από τα εργαστήρια και διακοσμητικές πεταλούδες από το εργαστήρι της κεραμικής.
13:30-14:30- Μεσημεριανό γεύμα

Κατά τη διάρκεια του απογεύματος τα σχολεία επισκέφτηκαν την πόλη της Ξάνθης προκειμένου να κάνουν ψώνια και να επισκεφτούν την Παλαιά Πόλη.

Παρασκευή 23-11-2012

Αποχαιρετισμός και αναχώρηση των επισκεπτών μας.

Ο Δ/ντης κ Κ. Ψωμακέλης και οι εκπαιδευτικοί του ΕΕΕΕΚ αισθάνονται την ανάγκη να ευχαριστήσουν για την προσφορά τους: το ζαχαροπλαστείο 'Το κάτι άλλο', τον φούρνο 'ψωμί και σοκολάτα', τη βιομηχανία γάλακτος 'Ροδόπη' και την εταιρία 'Εντομή'.

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 30 Νοέμβριος 2012 21:56
 

Search

Δημιουργία site

Η ιστοσελίδα του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ξάνθης δημιουργήθηκε και ενημερώνεται αφιλοκερδώς από συνάδελφο εκπαιδευτικό ΠΕ19.

ΕΣΠΑ 2014-2020