Εσωτερικός Κανονισμός ΕΕΕΕΚ ΓΕΝΙΣΕΑΣ ΞΑΝΘΗΣ 2022-2023 |
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Κυριακή, 09 Οκτώβριος 2022 08:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ΓΕΝΙΣΕΑΣ ΞΑΝΘΗΣ
Περιεχόμενα ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Α) ΕΓΓΡΑΦΕΣ Β) ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ- ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ - ΈΝΑΡΞΗ - ΛΗΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2) ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ 3) ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ 4) ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ- ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 5) ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ/ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 6) ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ
ΕΙΣΑΓΩΓΗΟ Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου βασίζεται στο Ν.4692/2020 άρθρο 37 σύμφωνα με το οποίο «κάθε σχολική μονάδα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλει να έχει εγκεκριμένο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας στον οποίο αναφέρονται θέματα σχετικά με τη λειτουργία της.»
Ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, καθώς και εκπροσώπου του οικείου Δήμου. Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.
Σκοπός του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/ητριών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, κ.α. Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά την ομαλή σχολική ζωή στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στο δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.
1)ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣΑ) ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Β)ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ- ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ - ΈΝΑΡΞΗ - ΛΗΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
2) ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣΑ. Δεν υπάρχουν σχολικά παραπτώματα που να οφείλονται σε αποκλίσεις των μαθητών από την κοινωνικά αποδεκτή συμπεριφορά και τους κανόνες του σχολείου. Τυχόν παρέκκλιση των μαθητών από τους σχολικούς κανόνες και έλλειψη σεβασμού στον εκπαιδευτικό, στην περιουσία του σχολείου και στους συμμαθητές τους οφείλονται αποκλειστικά στις αναπηρίες των μαθητών. Η αντιμετώπιση όλων αυτών γίνεται εξατομικευμένα, βασιζόμενη στις αρχές της ειδικής αγωγής με τη συμβολή όλου του εξειδικευμένου προσωπικού του σχολείου. Β. Σε περιπτώσεις μη διαχείρισης της συμπεριφοράς των μαθητών λόγω της αναπηρίας τους ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεργάζεται με τους γονείς και το απαραίτητο εξωτερικό ιατρικό προσωπικό που παρακολουθεί το μαθητή, με σκοπό την ομαλοποίηση της κατάστασης όσον αφορά στην συμπεριφορά του.
3) ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥΩς σχολείο Ειδικής αγωγής που η λειτουργία του στηρίζεται στην αποδοχή της διαφορετικότητας δεν υπάρχουν φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού όπως στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης. Τυχόν φαινόμενα βίας και σχολικού εκφοβισμού οφείλονται σε λανθασμένο τρόπο επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών λόγω της αναπηρίας τους (νοητική αδυναμία, διαταραχή αυτιστικού φάσματος, κτλ) και αντιμετωπίζονται από το εξειδικευμένο προσωπικό σε συνεργασία με την οικογένεια των μαθητών, αλλά και με αρμόδιους εξωτερικούς φορείς.
4) ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ- ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣΑ. Ο στόχος του σχολείου είναι η πραγματοποίηση σχολικών εκδηλώσεων – δραστηριοτήτων με σκοπό την κοινωνική ένταξη των μαθητών, την επαφή τους με την κοινότητα καθώς και την ευαισθητοποίηση της κοινότητας απέναντι στη διαφορετικότητα και στην αναπηρία. Β. Το σχολείο προωθεί προγράμματα συνεκπαίδευσης τόσο με το συστεγαζόμενο Γυμνάσιο όσο και με όμορες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα προγράμματα αυτά έχουν στόχο την ενσωμάτωση και τη συμπερίληψη των μαθητών. Γ. Για ακόμη μία σχολική χρονιά, έπειτα από εισήγηση του Διευθυντή, ο σύλλογος διδασκόντων πρότεινε μόνιμο εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας για τη θέση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής. Για πρώτη φορά, τηρώντας τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ, εφαρμόζεται ο θεσμός του Μέντορα και του Ενδοσχολικού Συντονιστή (τάξεων, γνωστικών πεδίων). Έτσι, ορίστηκε ένας εκπαιδευτικός για τη θέση του Μέντορα, ένας εκπαιδευτικός για τη θέση του Ενδοσχολικού Συντονιστή τάξεων και ένας εκπαιδευτικός για τη θέση του Ενδοσχολικού Συντονιστή γνωστικών πεδίων.
5) ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ/ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝΑ. Στην Ειδική Αγωγή είναι απαραίτητη η συνεργασία μεταξύ σχολείου και οικογένειας. Χωρίς τη συνεργασία αυτή δεν είναι δυνατόν να επιτευχθούν οι στόχοι διαπαιδαγώγησης των μαθητών με αναπηρία. Για να επιτευχθεί το ανωτέρω θα πρέπει να υπάρχει συνεχή ανατροφοδότηση μεταξύ σχολείου και οικογένειας. Β. Η μόνιμη παρουσία του Ε.Ε.Π. (Κοινωνικού Λειτουργού, Ψυχολόγου) έχει το σκοπό να διατηρεί σε υψηλό επίπεδο τις σχέσεις των δυο αυτών ομάδων. Οι γονείς θα πρέπει να είναι αρωγοί στη προσπάθεια των εκπαιδευτικών διατηρώντας πάντα τους διακριτούς τους ρόλους.
6)ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥΑ. Φαινόμενα φθοράς, ζημιάς και κακής χρήσης της περιουσίας του σχολείου παρατηρούνται κατά καιρούς στα σχολεία ειδικής αγωγής καθώς οφείλονται στην απρόβλεπτη συμπεριφορά των μαθητών λόγω της αναπηρίας τους. Στόχος του σχολείου είναι η ελαχιστοποίηση τέτοιων φαινομένων μέσω της εκπαίδευσης των μαθητών στην φροντίδα και την προστασία των χώρων της σχολικής μονάδας στα πλαίσια του μαθήματος της αυτόνομης διαβίωσης. Απώτερος στόχος αυτής της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία είναι η γενίκευση των δεξιοτήτων φροντίδας και προστασίας σε χώρους που κάνουν χρήση στη καθημερινή τους ζωή εκτός του σχολικού περιβάλλοντος. Β. Ταυτόχρονα με την φροντίδα και προστασία θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα και για την ασφαλή χρήση των εργαστηριακών αιθουσών της σχολικής μονάδας.
Ο παρών κανονισμός συντάχθηκε με την Πράξη 18η/22-09-2022 του Συλλόγου Διδασκόντων του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Γενισέας Ξάνθης και αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου. Η τροποποίηση ή αντικατάσταση αυτού μπορεί να γίνει μόνο με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Γενισέας Ξάνθης. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 09 Οκτώβριος 2022 17:08 |
Τελευταία νέα
- Μια Χριστουγεννιάτικη Ευχούπολη γεμάτη δημιουργία και φαντασία!
- Τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
- Νέοι δημοσιογράφοι για το περιβάλλον
- Οι Εκπαιδευτικές Εξορμήσεις του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Γενισέας
- Επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο
- 99 χρόνια από τη γέννηση του Μ. Χατζιδάκι
- Erasmus+ Days 2024
- Πανελλήνια Ημέρα Σχ. Αθλητισμού 2024
- ΝΕΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2023 - 2024
- ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2022 - 2023
- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΕΡΑΜΙΚΗΣ
- ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
- 17 ΝΟΕΜΒΡΗ 2022
- ΝΕΡΟΚΕΛΑΗΔΙΣΜΑΤΑ ΣΤΟ ΝΕΣΤΟ