company logo

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022) PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Πέμπτη, 23 Ιούνιος 2022 17:13

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

 

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου Το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Γενισέας Ξάνθης ιδρύθηκε και λειτούργησε το 2002, είναι Ειδικό σχολείο  και ανήκει στην Δευτεροβάθμια  Επαγγελματική Εκπαίδευση. Μετά το πέρας της φοίτησης στο απολυτήριο των μαθητών αναγράφεται η επαγγελματική τους ειδικότητα. Η σχολική μονάδα αρχικά λόγω έλλειψης χώρου στέγασης φιλοξενήθηκε προσωρινά στον προαύλιο χώρο του Γυμνασίου Γενισέας σε 2 λυόμενες εγκαταστάσεις. Ο αριθμός των παιδιών ανερχόταν στους 5 μαθητές. Με το πέρασμα των ετών και λόγω της αύξησης των μαθητών προστέθηκε μια επιπλέον μεταλλική αίθουσα. Πλέον υπάρχει συστέγαση των δυο σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην πρωτεύουσα του Δήμου Αβδήρων στη Γενισέα, καθώς χρησιμοποιούνται αίθουσες από το κυρίως κτήριο που στέγαζε το Γυμνάσιο Γενισέας. Η συστέγαση αυτή έχει πολλά θετικά στοιχεία για τους μαθητές και των δυο σχολείων. Ένα από τα θετικά στοιχεία είναι η ένταξη των μαθητών ΑμεΑκαι  η αποδοχή τους από τους μαθητές της γενικής εκπαίδευσης, καθώς επίσης καιη ευαισθητοποίηση των υπόλοιπων μαθητών προς τα άτομα με αναπηρία.Η σχέση και η συνεργασία των δύο συλλόγων διδασκόντων είναι αγαστή, γεγονός που βοηθάει στην ήρεμη συνύπαρξη και στην εκπαίδευση των μαθητών στο ίδιο κτηριακό συγκρότημα.

 

Ακόμη, λόγω των 8 μεταθέσεων εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού με οργανική θέση και κάλυψης μόνο των 4 οργανικών θέσεων (μέσω μεταθέσεων) προκύπτει επιτακτική ανάγκη άμεσης κάλυψης των κενών απόεκπαιδευτικούς και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό προκειμένου να λειτουργήσει ομαλά η σχολική μονάδα το επόμενο σχολικό έτος (2022-2023).

 

Εκτός από τα θετικά στοιχεία διαπιστώνονται και αρκετές δυσκολίες. Το βασικότερο εμπόδιο στην ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας είναι οι κτηριακές εγκαταστάσεις, οι οποίες δεν πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να φιλοξενήσουν τους μαθητές ΑμεΑ., κυρίως λόγω έλλειψης στην προσβασιμότητα και στην ασφάλεια τους.Παρά τις κτηριακές δυσκολίες, όμως η υλικοτεχνική υποδομή(ηλεκτρονικοί υπολογιστές, εργαλεία για τα εργαστήρια, κ.α.) του σχολείου είναι πολύ καλή καλύπτοντας τις ανάγκες εκπαίδευσης των μαθητών ΑμεΑ.

 

Από τους 48 μαθητές/-ήτριες που φοιτούσαν στη σχολική μονάδα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς απεβίωσε μία μαθήτρια λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας. Ακόμη, αποφοίτησαν 7 μαθητές/-ήτριες και θα εγγραφούν 9, με αποτέλεσμα στην αρχή της σχολική χρονιάς το μαθητικό δυναμικό να ανέρχεται στους 48 μαθητές. Οι μαθητές/-ήτριες αυτοί/-ες διαμένουν σε όλη την επικράτεια της Π.Ε Ξάνθης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να διανύουν καθημερινά μεγάλη χιλιομετρική απόσταση από και προς το σχολείο, με αποτέλεσμα να επέρχεται σωματική καταπόνηση και να δυσκολεύονται να συγκεντρωθούνστην εκπαιδευτική διαδικασία. Αν η έδρα του σχολείου βρισκόταν στη Ξάνθη, η οποία είναι στο κέντρο της Π.Ε. οι αποστάσεις που θα διένυαν οι μαθητές θα ήταν πολύ μικρότερες λόγω του μεγάλου ποσοστού μαθητών που διαμένουν στη Ξάνθη.

 

Ένα επιπλέον σημαντικό πρόβλημα αποτελεί η μετεκπαιδευτική πορεία των αποφοίτων. Μία λύση είναι οι λειτουργικοί μαθητές να απασχολούνται σε εργασία είτε σε δημόσιες δομές είτε σε βοηθητικές θέσεις στον ιδιωτικό τομέα. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές θα νιώθουν ενεργοί και δημιουργικοί. Αντίθετα, η πλειονότητα αυτών, μετά την αποφοίτηση, εγκλωβίζονται στο σπίτι και απομονώνονται κοινωνικά., με αποτέλεσμα να εξαλείφονται τα οφέλη της εκπαιδευτικής διαδικασίας τόσων ετών.

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

 

Θετικά σημεία

 

Η εξαιρετική συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τη  διεύθυνση του σχολείου καθώς και το αμείωτο ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για την διαμόρφωση σχέσεων εμπιστοσύνης με τους μαθητές με αναπηρία συνέβαλαν στη  βελτίωση του μαθησιακού κλίματος.

 

Σημεία προς βελτίωση

 

Άμεση αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής των μαθητών με αναπηρία σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία, με στόχο τον περιορισμό της κακής πληροφόρησης των γονέων τους από τα ΜΜΕ σχετικά με τον εμβολιασμό για τον covid-19. Το φανόμενο της σχολικής διαρροής εμφανίστηκε στο σχολείο μας τα τελευταία δύο χρόνια λόγω covid-19, καθώς τα προηγούμενα σχολικά έτη δεν υπήρχε.

 

Διοικητική λειτουργία

 

Θετικά σημεία

 

Ο προσεκτικός σχεδιασμός των δράσεων και η ευελιξία αναπροσαρμογής τους κατά τη διάρκεια υλοποίησης τους, καθώς και η καλή επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών των σχολείων που συμμετείχαν στις δράσεις. Σημεία προς βελτίωση Σε περίπτωση υποχρεωτικής τήρησης περιοριστικών μέτρων για την αποφυγή διασποράς του covid-19 με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς προτείνεται να υλοποιηθεί έγκαιρη ενημέρωση των γονέων από τη νοσηλεύτρια του σχολείου για την αξία του εμβολιασμού των μαθητών με αναπηρία και προσπάθεια άμβλυνσης των αρνήσεων των γονέων που είναι δύσπιστοι με αυτό το θέμα, τονίζοντάς τους τη δυνατότητα συμμετοχής των μαθητών σε δράσεις διασύνδεσης του Σχολείου με την Κοινότητα.

 

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

 

Θετικά σημεία

 

Ο κάθε εκπαιδευτικός που συμμετείχε στις αντίστοιχες δράσεις  σύμφωνα με την ειδικότητα του στήριξε την προσπάθεια αυτή αξιοποιώντας και χρησιμοποιώντας τις εξειδικευμένες γνώσεις του.  Σημεία προς βελτίωση Η μη ύπαρξη μεγάλου αριθμού μόνιμων εκπαιδευτικών δυσχεραίνει την ομαλή συνέχεια της δράσης συμμετοχής στα ευρωπαϊκά προγράμματα  Erasmus.

 

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Λειτουργία Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

 

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 2

 

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Λειτουργία Διοικητική λειτουργία Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
Σχολείο και κοινότητα
Σχολείο και κοινότητα
Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

 

Παρατηρήσεις / Σχόλια

 

Σημαντικότερα Αποτελέσματα των δράσεων

 

Τα πιο σημαντικά αποτελέσματα που προέκυψαν από τις δράσεις που ανήκαν στην παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία είναι ότι παρήχθη πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο αποθηκεύτηκε στον ατομικό φάκελο του κάθε μαθητή (portfolio). Ακόμη, διαμορφώθηκαν συνθήκες εμπιστοσύνης και σεβασμού, περιορίστηκαν οι
συγκρούσεις μεταξύ των μαθητών και εξασφαλίστηκε η αποτελεσματικότητα της μαθησιακής διαδικασίας. Επίσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των δράσεων που προέκυψαν από τη διοικητική λειτουργιά, οι νέοι μαθητές που θα εγγραφούν την επόμενη σχολική χρονιά (2022-2023) στη σχολική μας μονάδα κατάφεραν με τη
συμμετοχή τους σε κατάλληλα σχεδιασμένες διαδικτυακές δράσεις να προετοιμαστούν σε ικανοποιητικό βαθμό για την ομαλή μετάβασή τους στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Επιπροσθέτως, από τα προγράμματα συνεκπαίδευσης σημαντική ήταν η αύξηση τόσο της συμμετοχής των μαθητών του συστεγαζόμενου Γενικού Γυμνασίου στις δράσεις του Ειδικού Σχολείου, όσο και της ικανοποίησης και της χαράς που εξέφραζαν κατά τη συμμετοχή τους αυτή.
Επίσης, οι μαθητές του ΕΕΕΕΚ μέσα από τις δράσεις της συνεκπαίδευσης ανέπτυξαν πνεύμα συνεργασίας, καθώς και τις γνωστικές, ψυχοσυναισθηματικές και κοινωνικές τους δεξιότητές. Ακόμη, όσον αφορά στο πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης. αφού πραγματοποιήθηκε η κατάλληλη προετοιμασία για την ομαλή μετάβαση των μαθητών με αναπηρία στην αγορά εργασίας, οι μαθητές, βάσει της ανταπόκρισής τους στις σχετικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν, ανέπτυξαν τις κοινωνικές και προεπαγγελματικές τους δεξιότητες, στα πλαίσια των επιτρεπόμενων ορίων λόγω των υγειονομικών συνθηκών. Τέλος, σχετικά με τα αποτελέσματα των δράσεων που σχετίζονταν με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα αναπτύχθηκε άριστη συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών της ομάδας καθώς και των εκπαιδευτικών άλλων σχολικών μονάδων.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Οι πιο σημαντικές δυσκολίες που παρουσιάστηκαν ήταν η αδυναμία υλοποίησης ορισμένων προγραμματισμένων δράσεων λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αποφυγή διασποράς του κορωνοϊού. Παρόλη την καλή συνεργασία των δύο σχολείων που συστεγάζονται, η υλοποίηση των δράσεων συνεκπαίδευσης στο χώρο του σχολείου συναντούσε δυσκολίες, καθώς η παρουσία μεγάλου αριθμού μαθητών του Γυμνασίου που δεν συμμετείχαν στις δράσεις δυσχέραινε την ομαλή υλοποίησή τους. Όσον αφορά στα Προγράμματα Πρακτικής Άσκησης, οι μαθητές δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν τις προγραμματισμένες επισκέψεις σε επιχειρήσεις. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς παρατηρήθηκαν ζημιές λόγω κλοπών στους εξωτερικούς εργαστηριακούς χώρους κατά τις ώρες μη λειτουργίας του σχολείου, γεγονός που δυσχέραινε την ανεμπόδιστη υλοποίηση της πρακτικής άσκησης. Τέλος, οι εργαστηριακές αίθουσες δυσκόλευαν τις δράσεις λόγω στενότητας χώρου.

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

 

Θέμα 1

 

Άξονας Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Ειδικότερο Θέμα

Προτείνεται να υλοποιηθούν ενδοσχολικές επιμορφώσεις στην αρχή της σχολικής χρονιάς στους εκπαιδευτικούς με μικρή διδακτική εμπειρία από τους συναδέλφους τους ίδιας ειδικότητας σχετικά με την υιοθέτηση συγκεκριμένων τεχνικών διδασκαλίας που ήδη εφαρμόζονται στους μαθητές με αναπηρία με στόχο τη διευκόλυνση της μαθησιακής διαδικασίας.

 

Θέμα 2

 

Άξονας Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

Ειδικότερο Θέμα

Προτείνονται να υλοποιηθούν επιπλέον επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών σε θέματα δεξιοτήτων Καθημερινής Ζωής και Συμπεριφοράς από Ψυχολόγο, Κοινωνικό Λειτουργό, αλλά και Δημόσιους Φορείς. Επίσης, σύμφωνα με τις σημαντικές επισημάνσεις του Σ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης καλό θα ήταν να υλοποιηθούν συναντήσεις επιμόρφωσης και ανταλλαγής απόψεων μεταξύ των εκπαιδευτικών όλης της σχολικής μονάδας σε θέματα διαχείρισης της επικοινωνίας και του ρόλου του εκπαιδευτικού στη διαμόρφωση θετικού κλίματος στην τάξη.

 

Θέμα 3

 

Άξονας

Σχολείο και κοινότητα

Ειδικότερο Θέμα

Όσον αφορά στις επιμορφώσεις με θέμα τη Συνεκπαίδευση προτείνονται κοινές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, έτσι ώστε να κατατίθενται απόψεις και απορίες και από τις δύο πλευρές. Επιπλέον, προτείνεται επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με την εργασιακή αποκατάσταση αποφοίτων του Ε.Ε.Ε.ΕΚ., καθώς επίσης το πώς μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές και τους γονείς τους στην αναζήτηση μιας θέσης εργασίας κατάλληλης γι' αυτούς. Προτείνεται οι επιμορφώσεις που υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για τη μετάβαση των αποφοίτων μαθητών του Δημοτικού δια ζώσης από τη ψυχολόγο-συντονίστρια στους εκπαιδευτικούς, να πραγματοποιηθούν και στο σύνολο του εκπαιδευτικού και του ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού της σχολικής μονάδας, καθώς και στους γονείς των μαθητών, προκειμένου να αξιοποιηθούν και να εμπλουτιστούν την επόμενη σχολική χρονιά σε ανάλογη δράση.

 

Θέμα 4

 

Άξονας

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Ειδικότερο Θέμα

Προτείνεται να υλοποιούνται έγκαιρα οι επιμορφωτικές συναντήσεις των εκπαιδευτικών του ειδικού σχολείου σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς από άλλα σχολεία που πρόκειται να συμμετάσχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα, προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα διεκπεραίωσης των απαραίτητων εγγράφων εντός των χρονικών ορίων που δίνονται για την ένταξη του σχολείου σε ευρωπαϊκά προγράμματα

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 09 Οκτώβριος 2022 18:12
 

Search

Δημιουργία site

Η ιστοσελίδα του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ξάνθης δημιουργήθηκε και ενημερώνεται αφιλοκερδώς από συνάδελφο εκπαιδευτικό ΠΕ19.

ΕΣΠΑ 2014-2020