"Συναρμολόγηση ξύλινου τραπεζιού και γλαστρών στα πλαίσια κατασκευής οριοθετημένου κήπου στον περιβάλλοντα χώρο του γυμνασίου Γενισέας." Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Πέμπτη, 22 Απρίλιος 2010 18:30

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΧΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ

Α. ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Τύπος σχολείου : Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
Πόλη : Ξάνθη
Σχολικό έτος : 2006 ? 2007

Β. ΘΕΜΑ
« Συναρμολόγηση ξύλινου τραπεζιού και γλαστρών στα πλαίσια κατασκευής οριοθετημένου κήπου στον περιβάλλοντα χώρο του γυμνασίου Γενισέας.»

Γ. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ

  1. Οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή και θα ασκηθούν με γνωστικά αντικείμενα όπως αυτά περιγράφονται στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ( είδη μετρήσεων και μετρήσεις επιφανειών, ανθοκομικά φυτά, κηποτεχνία, τύποι εδαφών, εδαφικά μείγματα κ.τ.λ.).
  2. Οι μαθητές θα ασκηθούν στην χρήση των γεωργικών και ξυλουργικών εργαλείων τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας του εργαστηρίου.
  3. Οι μαθητές θα υπερβούν τον φόβο της αποτυχίας και θα αναπτύξουν, στο επίπεδο που ο κάθε ένας μπορεί, τις ατομικές του δεξιότητες προσβλέποντας στην υλοποίηση του έργου.
  4. Οι μαθητές που δεν συμμετέχουν στις καθημερινές σχολικές δραστηριότητες θα αποκτήσουν κίνητρο για εργασία και κατά συνέπεια μάθηση.
  5. Οι μαθητές θα ασκηθούν στην ομαδική εργασία.

Δ. ΣΥΝΘΕΣΗ ΟΜΑΔΑΣ
Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από δύο ομάδες οι οποίες θα εργαστούν παράλληλα αναλαμβάνοντας τμήματα της κατασκευής :

  1. Η ομάδα αποτελείται από τους μαθητές της Ε τάξης.
  2. Η ομάδα αποτελείται από τους μαθητές της Δ τάξης.

Ε. ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ

  1. Ξυλεία.
  2. Βίδες, μπουλόνια και καρφιά.
  3. Συναφή εργαλεία.
  4. Φυτά και σπόροι.

ΣΤ. ΣΤΟΧΟΙ

ΚΟΙΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

  1. Να είναι ικανοί να διακρίνουν το μήκος και το πλάτος σε ένα αντικείμενο ή εδαφικό τεμάχιο και να το μετρούν.
  2. Να αναγνωρίζουν την τύρφη, το χώμα του λαχανόκηπου και την άμμο και να κατασκευάζουν εδαφικό μείγμα με αυτά.
  3. Να αναγνωρίζουν ορισμένα ανθοκομικά φυτά και να τα παράγουν.
  4. Να περατώνουν την εργασία την οποία έχουν αναλάβει.
  5. Να σέβονται και να τηρούν τους κανόνες της ομάδας τους.

ΣΤΟΧΟΙ ΟΜΑΔΑΣ Ι

  1. Να κατασκευάσουν ξύλινο τραπέζι ακολουθώντας τις οδηγίες και τα παραδείγματα του εκπαιδευτικού.
  2. Να οριοθετήσουν εδαφικό τεμάχιο εντός του οποίου θα τοποθετηθούν οι κατασκευές και θα δημιουργηθεί ο κήπος.
  3. Να μεταφυτεύσουν ή και να σπείρουν ανθοκομικά φυτά στα προκαθορισμένα σημεία.

ΣΤΟΧΟΙ ΟΜΑΔΑΣ ΙΙ

  1. Να κατασκευάσουν ξύλινες γλάστρες ακολουθώντας τις οδηγίες του εκπαιδευτικού.
  2. Να μεταφυτεύσουν ή και να σπείρουν φυτά στις γλάστρες που κατασκεύασαν.

Ζ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

Φεβρουάριος : Και η δύο ομάδες θα ασχοληθούν με την μέτρηση, την κοπή και την λείανση των αντίστοιχων με την κατασκευή τους ξύλινων τμημάτων. Εφαρμόζεται η πρώτη στρώση μπογιάς.
Μάρτιος : Τα ξύλινα τμήματα βάφονται για δεύτερη φορά και συναρμολογούνται. Γίνεται η προετοιμασία των σπορείων και σπορά ανθοκομικών φυτών.
Απρίλιος : Όπως και τον Μάρτιο.
Μάιος : Η ομάδα Ι οριοθετεί το εδαφικό τεμάχιο του κήπου και φυτεύει τα δέντρα. Επίσης προετοιμάζει και μεταφέρει στην τελική του θέση το εδαφικό μείγμα. Τέλος μεταφυτεύει και τα ανθοκομικά φυτά.
Η ομάδα ΙΙ παράγει το απαραίτητο, για την πλήρωση των γλαστρών εδαφικό μείγμα. Παράλληλα επιμελείται την καλή ανάπτυξη των φυτών. Όταν αυτά είναι έτοιμα μεταφυτεύονται στις γλάστρες.

Η. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Για όσους στόχους είναι δυνατό θα αξιολογηθούν μέσω του τελικού αποτελέσματος. Για τους υπόλοιπους θα αξιολογούνται μέσω παρατήρησης των μαθητών και τα αποτελέσματα θα καταγράφονται σε φύλλα περιγραφής μερικών στόχων.