"Το δέντρο στην τέχνη. Αισθητική παρέμβαση στον χώρο του σχολείου."(περιβαλλοντική εκπαίδευση) Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Πέμπτη, 22 Απρίλιος 2010 18:24

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Α) ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Τύπος σχολείου : Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
Πόλη : Γενισέα, Δήμος Βιστωνίδας
Σχολικό έτος : 2006-2007

Β) ΘΕΜΑ
«Το δέντρο στην τέχνη. Αισθητική παρέμβαση στον χώρο του σχολείου.»

Γ) ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ

  • Ανάπτυξη ατομικών, κοινωνικών και σχολικών δεξιοτήτων.
  • Συνάφεια με τα γνωστικά αντικείμενα του Π.Δ. 301/1996.
  • Δημιουργικές δραστηριότητες.
  • Γνωριμία με τα δέντρα του σχολείου.
  • Προεπαγγελματική ετοιμότητα.

Δ) ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

  • Ψυχοκινητικοί : ανάπτυξη αδρής, λεπτής κινητικότητας, οπτικής διάκρισης.
  • Συναισθηματικοί : τόνωση αυτοεκτίμησης, ανάπτυξη σχέσεων αλληλεπίδρασης (συνεργάζονται, δείχνουν αλληλεγγύη, ανάπτυξη συναισθήματος ευθύνης), κοινωνική δραστηριοποίηση.
  • Καλλιτεχνικοί : χρωματογνωσία-λεπτή κινητικότητα, γνώση των υλικών κεραμικής και των τεχνικών κατασκευής, λήψη αποφάσεων σχετικά μα την καλλιτεχνική δημιουργία.
  • Γλωσσικοί : εμπλουτισμός του λεξιλογίου των μαθητών με λέξεις που προέρχονται από τη λέξη δέντρο, παραγωγή λόγου, αφήγηση.
  • Άλλοι στόχοι : απόκτηση περιβαλλοντικής και οικολογικής συνείδησης, γνωριμία με τα μέρη των δέντρων και τις ωφέλειες τους, συνέπειες της ασύστολης χρήσης λιπασμάτων-φυτοφαρμάκων.

Ε) ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΣΗΣΗΣ ? ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Δεκέμβριος 2006:

  • ανάλυση του προγράμματος στις ομάδες εργασίας.
  • Διάλογος σχετικά με τα δέντρα, ωφέλειες, χρήση φυτοφαρμάκων.
  • Κατασκευή γύψινου καλουπιού, βάσης δέντρου καθώς και φύλλων.

Ιανουάριος- Φεβρουάριος 2007 :

  • Κατασκευή δέντρων από πηλό με ποικίλες τεχνικές.
  • Σταδιακή συλλογή και αποξήρανση φύλλων για παραγωγή φυτολογίου.
  • Επίσκεψη στην Ακαδημία Παιδικής Τέχνης.

Μάρτιος 2007 :

  • Ζωγραφική σε κεραμικά πιάτα.
  • Συνέντευξη του διευθυντή δημοτικής επιχείρησης ύδρευσης και αποχέτευσης δήμου Βιστωνίδας.
  • Επίσκεψη στο τοπικό ανθοπωλείο και συλλογή φύλλων.

Απρίλιος 2007 :

  • Ανάρτηση ταμπλό με τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο.
  • Αισθητική παρέμβαση με τοποθέτηση επιτοίχιων δέντρων που δημιουργήθηκαν στο εργαστήριο κεραμικής.
  • Κατασκευή φυτολογίων.

Μάιος 2007 :

  • Παρουσίαση της εργασίας.

ΣΤ) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

  • Ανάπτυξη ομαδικών δραστηριοτήτων και καλλιτεχνικών δράσεων.
  • Τεχνική της υπόδειξης ( πρακτική και φραστική) καθώς και πρακτική ενασχόληση των μαθητών στο εργαστήριο κεραμικής, κατασκευή δέντρων, ζωγραφική σε πιάτα.
  • Επισκέψεις : Κ.Π.Ε. Παρανεστίου, Μουσείο και Ακαδημία Παιδικής Τέχνης, Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Δήμου Βιστωνίδας.

Ζ) ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ? ΦΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ

Αρχική αξιολόγηση : με ημιδομημένη συνέντευξη για την εκπαιδευτική αξιολόγηση των παιδιών, για την επιλογή δραστηριοτήτων, και για τις προσδοκίες τους από το πρόγραμμα.
Διαμορφωτική αξιολόγηση : με παρατήρηση των μαθητών θα αξιολογείται η ανάπτυξη συνεργασίας και η βελτίωση των ατομικών και κοινωνικών τους δεξιοτήτων.
Τελική αξιολόγηση : με ημιδομημένη συνέντευξη για την εξαγωγή συμπερασμάτων όσον αφορά την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων, την καλλιτεχνική ανάπτυξη των μαθητών και αλλά και την κοινωνική προσαρμογή τους.

Η) ΕΠΙΔΙΩΚΟΜΕΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ

  • Να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση.
  • Να υπάρχει άμβλυνση προκαταλήψεων σχετικά με την ειδική αγωγή.
  • Να τονωθεί η αυτοαποτελεσματικότητα και να ενισχυθεί η αυτοεκτίμηση.
  • Να δραστηριοποιηθούν κοινωνικά μέσα από τις επισκέψεις και την κοινωνική δημιουργία, ώστε να απεγκλωβιστούν από τον χώρο του σπιτιού.
  • Να ενισχυθεί το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.

Συντονιστές προγράμματος :

  • Μακρή Γαρυφαλλιά, κεραμίστρια,
  • Χριστόπουλος Αθανάσιος, τεχνολόγος γεωπόνος,
  • Γεωργούλη Καλλιόπη, φιλόλογος.

Ευχαριστούμε θερμά :

  • Τον δήμο Βιστωνίδας για την διάθεση του δημοτικού λεωφορείου.
  • Την κυρία Μαυρογένη Λίτα, πρόεδρο της Ακαδημίας και του Μουσείου Παιδικής τέχνης.
  • Τους υπεύθυνους του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Παρανεστίου
  • Τον Διευθυντή της Δημοτικής επιχείρησης ύδρευσης και αποχέτευσης του δήμου Βιστωνίδας
  • Την κυρία Γεωργαντά Παρασκευή, υπεύθυνη του γραφείου περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για το νομό Ξάνθης
  • Τον Διευθυντή Γυμνασίου Γενισέας, κύριο Μαντουλίδη Ιωάννη και
  • Τον Διευθυντή του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ξάνθης , κύριο Βλάχο Γρηγόριο.

Η συνδρομή τους ήταν σημαντική για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος.