company logo

Μαθήματα
Κηπουρική - μαθήματα PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Δευτέρα, 16 Φεβρουάριος 2015 00:32

Με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, άρχισαν και οι εργασίες στο εργαστήριο κηπουρικής. Ξεκίνησε η σπορά στο θερμοκήπιο και σε φυτοδοχεία και η μεταφύτευση φυτών σε μόνιμη θέση. Στη συνέχεια οι μαθητές ασχολήθηκαν με μεταφυτεύσεις αρωματικών φυτών και αποξηράνσεις τμημάτων αρωματικών φυτών, με το κλάδεμα ελαιόδεντρων που βρίσκονται στον ελαιώνα του σχολείου και με τη δημιουργία κομπόστ στο περιβάλλοντα χώρο του θερμοκηπίου. Ακολούθησε η παραγωγή γλυκών, μαρμελάδων και η παρασκευή λικέρ από ρόδι.
Γενικά στο εργαστήριο της κηπουρικής τα παιδιά αποκτούν τις απαραίτητες γνώσεις σχετικά με τις βασικές αρχές της κηπουρικής και μαθαίνουν, μέσα από την ομαδική εργασία, για την παραγωγή και τη μεταποίηση των γεωργικών προϊόντων. Επιπλέον εξοικειώνονται με το φυσικό περιβάλλον και μαθαίνουν να το σέβονται και να το προστατεύουν.
Η βιωματική εκπαίδευση στα εργαστήρια του σχολικού συγκροτήματος βοηθά στην απόκτηση κοινωνικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 16 Φεβρουάριος 2015 00:35
Περισσότερα...
 
Κεραμική - μαθήματα PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Δευτέρα, 16 Φεβρουάριος 2015 00:14

Στο εργαστήριο της κεραμικής τα παιδιά ανακαλύπτουν και εξωτερικεύουν τις καλλιτεχνικές τους δυνατότητες και δεξιοτεχνίες. Εκπαιδεύονται να δημιουργούν και να εκφράζονται μέσα από τα δικά τους έργα.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 16 Φεβρουάριος 2015 00:32
Περισσότερα...
 
Γυμναστική PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Δευτέρα, 03 Μάιος 2010 09:35

Σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος της ΠΦΑ

Ο σκοπός της Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής (ΠΦΑ) είναι ίδιος με αυτόν της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) στην υποχρεωτική εκπαίδευση και συμβάλλει κατά προτεραιότητα στη σωματική ανάπτυξη των μαθητών. Παράλληλα βοηθάει στην ψυχική και πνευματική τους καλλιέργεια, καθώς και στην αρμονική ένταξή τους στην κοινωνία .
Προτεραιότητα έχει η ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων των μαθητών και μέσω αυτών η καλλιέργεια των φυσικών τους ικανοτήτων, καθώς και η ενίσχυση της υγείας τους.

Ειδικοί σκοποί
Σωματικόςτομέας

  1. Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων: η ανάπτυξη απλών και σύνθετων κινητικών δεξιοτήτων (αθλητικών).
  2. Ανάπτυξη των φυσικών δεξιοτήτων: ταχύτητα, ευλυγισία, ευκινησία και επιδεξιότητα. Η πρόληψη, βελτίωση και διόρθωση μορφολογικών και λειτουργικών παρεκκλίσεων (ορθοπεδικών κ.α.).
  3. Η προαγωγή της υγείας και ευεξίας: καρδιοαναπνευστική λειτουργία. Η εξασφάλιση της υγείας μέσω της εξάσκησης των υποστηρικτικών μυϊκών μαζών (κορμός, ραχιαίοι, κοιλιακοί), που βοηθούν στην όρθια στάση και λειτουργία των οργάνων και συστημάτων, που βρίσκονται στις σωματικές κοιλότητες (θώρακας, πύελος).
  4. Καλλιέργεια του ρυθμού.
  5. Η καλλιέργεια της ρυθμικής κινητικής έκφρασης και του ελληνικού παραδοσιακού χορού.

Συναισθηματικός τομέας

α) Κοινωνικοί στόχοι.

  1. Ανάπτυξη κοινωνικών και ψυχικών αρετών, όπως: συνεργασία, ομαδικό πνεύμα, αυτοπειθαρχία, θέληση, υπευθυνότητα, υπομονή, επιμονή και θάρρος.
  2. Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης με τη βελτίωση των φυσικών ικανοτήτων, την εκμάθηση κινητικών δεξιοτήτων και τη συμμετοχή σε προσαρμοσμένες αθλητικές δραστηριότητες. Η απόκτηση αυτοπεποίθησης με επίγνωση των ικανοτήτων και των ορίων του σε σύγκριση με τους άλλους και η καλλιέργεια ελεύθερης και δημοκρατικής έκφρασης.
  3. Η μείωση του άγχους και της έντασης, καθώς ο μαθητής/τρια με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες χρειάζεται να μάθει να χαλαρώνει και να συγκεντρώνεται στους στόχους του.
  4. Η δημιουργία κινήτρων για την ενεργό και πρόθυμη συμμετοχή του στις κινητικές και αθλητικές δραστηριότητες.
  5. Η ενίσχυση της αντίληψης του σώματός του και η ανάπτυξη θετικής αυτοαντίληψης μέσα από τη φυσική δραστηριότητα.
  6. Η ανάπτυξη προσαρμοστικών συμπεριφορών και μηχανισμών έτσι ώστε ο μαθητής/τρια να αναπληρώσει κινητικά και συναισθηματικά την αναπηρία του.
  7. Η ανάπτυξη αυτογνωσίας και η αποδοχή της κατάστασης του μαθητή/τριας και των περιορισμών που επιβάλει η αναπηρία του/της.

β) Ηθικοί στόχοι.
Ανάπτυξη ηθικών αρετών, όπως: τιμιότητα, δικαιοσύνη, αξιοκρατία, σεβασμός αντιπάλων, αυτοσεβασμός, μετριοφροσύνη, ευγενής άμιλλα και συναγωνισμός, θετική στάση απέναντι στη νίκη και την ήττα.

Γνωστικόςτομέας

α) Γνωστικοί στόχοι.

  • Η ικανότητα μεταφοράς των γνωστικών στρατηγικών που αναπτύσσει ο μαθητής/τρια με την εκμάθηση κινητικών δεξιοτήτων σε άλλα γνωστικά αντικείμενα για την επίλυση προβλημάτων.
  • Η απόκτηση γνωστικών-κινητικών δεξιοτήτων οι οποίες χρησιμεύουν στην αυτοεξυπηρέτηση και την ανεξάρτητη διαβίωση.
  • Κατανόηση εννοιών και απόκτηση γνώσεων σχετικών με τη Φυσική Αγωγή και τον αθλητισμό. Η γνώση στοιχείων που σχετίζονται με το χορό, τη μουσική και το τραγούδι σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
  • Απόκτηση γνώσεων σχετικών με την Ολυμπιακή ιδέα και κίνηση.
  • Απόκτηση βασικών γνώσεων υγιεινής και πρώτων βοηθειών.
  • Η έκφραση εννοιών, καθώς και συναισθημάτων, με την ανάπτυξη αυθεντικών δημιουργικών, εκφραστικών κινήσεων.
  • Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας.
  • Συνειδητοποίηση της ανάγκης για: «δια βίου» άσκηση ή άθληση και της ωφέλειας που προκύπτει από αυτή, καθώς και η απόκτηση αθλητικών συνηθειών για ερασιτεχνική ενασχόληση με τον αθλητισμό (Ιιοοοίθδ).
  • Η ανάπτυξη της επικοινωνίας μέσα από τη συνεργασία και το συναγωνισμό με τους συνομηλίκους.
  • Απόκτηση γνώσεων σχετικών με την Ολυμπιακή ιδέα και κίνηση.

β) Αισθητικοί στόχοι.

  • Εκτίμηση των αισθητικών στοιχείων των κινήσεων .

Οι παραπάνω στόχοι πρέπει να καλλιεργούνται σε όλες τις τάξεις του Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Ωστόσο, η βαρύτητα στην καλλιέργεια κάποιου στόχου διαφέρει ανάλογα με το επίπεδο νοημοσύνης και την ικανότητα προσαρμογής του μαθητή/τριας. Στην ειδική εκπαίδευση αναγνωρίζονται οι ατομικές διαφορές σε μεγαλύτερο βαθμό και βάσει αυτής της αναγνώρισης και αποδοχής γίνονται και οι απαραίτητες προσαρμογές του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Για περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με το Α.Π.Σ. της γυμναστικής κάντε κλίκ εδώ.
Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 24 Οκτώβριος 2022 19:45
 
Πληροφορική PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Δευτέρα, 03 Μάιος 2010 09:34

Στην σύγχρονη εποχή της ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης και της πληροφορίας, η γνώση του ηλεκτρονικoύ υπολογιστή και των περιφερειακών του, είναι κάτι περισσότερο από αναγκαία. Οι εφαρμογές στην καθημερινότητα είναι τόσες πολλές, ώστε να θεωρείται ότι στερείται βασικών προσόντων ο εργαζόμενος που δεν γνωρίζει την χρήση τουλάχιστον των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας.
Βασικός σκοπός του μαθήματος της πληροφορικής στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ είναι να αποκτήσουν οι μαθητές μία σφαιρική αντίληψη των λειτουργιών του Η/Υ σε βάθος, ανάλογο με τις ιδιαίτερες δυνατότητές τους και σε εύρος όσο το δυνατόν μεγαλύτερο. Να αποκτήσουν δεξιότητες και γνώσεις χειρισμού προγραμμάτων γενικού χαρακτήρα αλλά και να ενδυναμώσουν τη μεθοδικότητά τους.
Οι μαθητές πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν τους Η/Υ σαν εργασιακό εργαλείο, να επικοινωνούν, να αναζητούν πληροφορίες και να γνωρίζουν βασικές αρχές σχετικά με την τεχνολογία και την αρχιτεκτονική τους. Είναι σημαντικό να μάθουν να αξιοποιούν τις δυνατότητες των Η/Υ πάνω στην ειδικότητά τους, πάντα στο μέτρο των δυνατοτήτων τους. Επιβάλλεται ακόμα να γνωρίσουν τρόπους για την αναζήτηση πληροφοριών ώστε να έχουν την δυνατότητα πρόσβασης σε νέες πηγές γνώσης. Εξίσου σημαντική είναι η κατάκτηση βασικών πρακτικών γνώσεων και δεξιοτήτων όπως και η δυνατότητα αντίληψης των νέων δυνατοτήτων προς όφελος της επαγγελματικής εξέλιξης αλλά και για την βελτίωση της αποδοτικότητας. Παράλληλα η συμβολή στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους θα λειτουργήσει εποικοδομητικά στην διαδικασία ενσωμάτωσής τους στο κοινωνικό σύνολο, σαν ισότιμα μέλη.
Μείζονος σημασίας είναι για τους μαθητές των Ε.Ε.Ε.ΕΚ η αύξηση της αυτοεκτίμησής τους, αντιλαμβανόμενοι ότι ο υπολογιστής είναι πάντα πρόθυμος να υπακούσει σε αυτούς αλλά και εξίσου αυστηρός, ώστε να μην προσπερνάει τυχόν λάθη.
Ωφέλιμη είναι η εξοικείωση των φοιτούντων στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ με τη χρήση του Η/Υ και των βασικών περιφερειακών του (εκτυπωτές, σαρωτές κλπ.) σε επίπεδο ικανό να τους δίνει την δυνατότητα να είναι αυτάρκεις.
Η συμμετοχή των μαθητών των Ε.Ε.Ε.ΕΚ σε ομάδες μάθησης, ώστε να βιώσουν τη θετική πλευρά της χρήσης της νέας τεχνολογίας σαν μέσον κοινωνικοποίησης και όχι σαν εργαλείο αποξένωσης, αποτελεί μια ακόμα αναρίχηση στην κλίμακα της ενσωμάτωσης.
Οι μαθητές πρέπει να είναι τελικά ενεργοί χρήστες του Η/Υ - να αυτενεργούν - και να μην είναι μόνιμα παθητικοί δέκτες των εντολών του εκπαιδευτικού, παρά μόνον στο αρχικό στάδιο μετάδοσης της κάθε θεματικής γνωσιακής προσέγγισης.
Επιβεβλημένο είναι ακόμα να αποκτήσουν εμπειρίες από την βιωματική συμμετοχή τους στην εκμάθηση του Η/Υ, να αφομοιώσουν και να βιώσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη περιπτωσιολογία σχετικά με τα πιθανά προβλήματα που μπορεί να σχετίζονται άλλοτε με το υλικό και άλλοτε με το λογισμικό.

Στους βασικούς στόχους του μαθήματος κυρίαρχη θέση αρμόζει να έχει η διάνοιξη νέων οριζόντων στους μαθητές.
Με την ενεργοποίηση της περιέργειάς τους για κάτι το νέο - και αν αυτό συνδυαστεί με την εξιδανίκευση των λειτουργιών και ευκολιών που προσφέρει ο Η/Υ - θα ενθαρρυνθούν προς νέες κατευθύνσεις αλλά και θα τους προκληθεί ζωηρό ενδιαφέρον για το αντικεί?ενο εργασίας τους. Θα ?άθουν να εφαρ?όζουν πολλές από τις γνώσεις άλλων μαθημάτων στον Η/Υ και έτσι θα γίνεται σαφής η διαθεματικότητα του μαθήματος της πληροφορικής.
Θεωρείται απαραίτητο ο εκπαιδευτικός να επιδιώκει την προσέγγιση της γνωστικής περιοχής που επιθυμεί να διδάξει ανάλογα πάντα με το μαθησιακό επίπεδο και τις δυνατότητες του κάθε μαθητή γνωρίζοντας ότι ο κάθε μαθητής χρειάζεται τον δικό του χρόνο για να προσεγγίσει τον εκάστοτε στόχο.
Απαραίτητο είναι ο εκπαιδευτικός να εκ?εταλλευτεί, για να πετύχει τους στόχους του, το γεγονός ότι ο Η/Υ είναι ?έσον που αντι?ετωπίζεται απο τους Μαθητές με ενθουσιασμό και ευχαρίστηση ώστε να πετύχει την δημιουργικότητα και την ανάπτυξη πρωτοβουλιών.
Εξίσου σημαντική είναι η κατανόηση ότι οι Η/Υ εκτός από εργασιακό ή επιστημονικό εργαλείο είναι και εργαλείο ψυχαγωγίας εμπεδώνοντας όμως, τις αρνητικές συνέπειες από την κατάχρησή τους όπως η αποξένωση .
Η πληροφορική, με τις εφαρμογές της, θα είναι τελικά πηγή γνώσης και ψυχαγωγίας, αντικείμενο δημιουργικής απασχόλησης και, άλλοτε επικουρικό ενώ άλλοτε κύριο εργαλείο επαγγελματικής αποκατάστασης και ανέλιξης.

Σκοπός του μαθήματος της πληροφορικής.

Οι μαθητές πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν τους Η/Υ σαν εργασιακό εργαλείο, να επικοινωνούν, να γνωρίζουν βασικές αρχές σχετικά με την τεχνολογία τους και να αναπτύσσουν δεξιότητες.
Επιβάλλεται ακόμα να εξασκηθούν στις διάφορες τεχνικές και μεθόδους για την αναζήτηση πληροφοριών ώστε να έχουν την δυνατότητα πρόσβασης σε νέες πηγές γνώσης.
Οι μαθητές πρέπει να είναι τελικά ενεργοί χρήστες του Η/Υ - να αυτενεργούν - και να μην είναι μόνιμα παθητικοί δέκτες των εντολών του εκπαιδευτικού παρά μόνον στο αρχικό στάδιο μετάδοσης της κάθε θεματικής γνωσιακής προσέγγισης.
Bασικός στόχος είναι να ανοιχθούν νέοι ορίζοντες στους μαθητές και να ενθαρρυνθούν προς νέες κατευθύνσεις αλλά και να προκληθεί ζωηρό ενδιαφέρον για το αντικείμενο στο οποίο ειδικεύονται ώστε αργότερα να λειτουργήσουν αποδοτικά και αποτελεσματικά στους εργασιακούς τους χώρους. Σημαντικό είναι να μάθουν να εφαρμόζουν πολλές από τις γνώσεις άλλων μαθημάτων στον Η/Υ και έτσι να γίνεται σαφής η διαθεματικότητα του μαθήματος της πληροφορικής.

Για περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με το Α.Π.Σ. της πληροφορικής κάντε κλίκ εδώ.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 24 Οκτώβριος 2022 21:29
 
Σελίδα 1 από 3

Search

Δημιουργία site

Η ιστοσελίδα του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Ξάνθης δημιουργήθηκε και ενημερώνεται αφιλοκερδώς από συνάδελφο εκπαιδευτικό ΠΕ19.

ΕΣΠΑ 2014-2020